lørdag 9. mai 2009

Endelig! Jeg har strikket mitt første vognteppe!!!

Jeg er kjempestolt. Har strikket ferdig et vognteppe etter et, for meg, vanskelig mønster! Vognteppe er en gave til en venninne som fikk sin førstefødte for kort tid siden. Fikk ikke så fine bilder av vognteppet, men sånn ble det i hvert fall:



Mønsteret fant jeg i en bok om strikking som jeg har i mitt stadig voksende bibliotek med hobbybøker. Denne boken heter Strikking - gammel teknikk i ny design av Lilly Secilie Brandal og Bente Myhrer. Dette er en veldig bra bok for en nybegynner fordi den inneholder en strikkeskole som har vært til god hjelp for meg.

I og med at teppet var en gave, måtte jeg også lage et kort til den nybakte mammaen. Hadde liten tid til å lage kortet så det ble et hastverksprosjekt. Er sånn tåelig fornøyd.




Det er så deilig å dra på besøk og kose med babyen. Synes til og med gråtingen er søt. Begynner å bli lenge siden jeg hadde baby og skulle så gjerne hatt en til, men en attpåklatt til nå passer liksom ikke. Nei, jeg får heller nyte det faktum at ikke alle venner er ferdig med babytida og bare overse skjelvingen i eggstokkene!!!

Den lille snuppa er vakker og sover godt i vogna si...

1 kommentar:

Elin Osa Søreng sa...

Så utrolig flott teppe og kort du har laga!! Det falt nok i smak kan jeg forestille meg :o) Og nydelig baby... *dobbeltsukk*